• 021-66099733
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- خ آزادی- خ استادمعین- خ هاشمی- بعد از 21 متری جی - ک سحری پ 4 ط 3

مشاوره تحقیقات بازاریابی

شرکت مشاوران کاوش برای اجرای تحقیق با توجه به تمام شرایط موجود از روشهایی که باعث کمترین خطا در تحقیق می شود استفاده می کند . بطور کلی تحقیقات بازار روشهای مختلفی دارد که بر دو اساس استوار است . تحقیق بر اساس اهداف تحقیق و تحقیق بر اساس روش جمع آوری اطلاعات

1-    تحقیقات بر اساس اهداف تحقیق شامل موارد ذیل می باشد

·  تحقيقات در مورد وضعيت بازار

·  سهم بازار ، شناخت رقبا و ...

·  گروه بندي وتقسيم بندي مشتريان

·  تعيين جايگاه شرکت / محصول در بازار از ديدگاه مصرف کنندگان

·  رضايت سنجي و بررسي نيازها ، خواستها و ترجيحات مصرف کنندگان

·  بررسي علت و انگيزه خريد مصرف کنندگان و عادات موثر در مصرف کالاها

·  تجزيه و تحليل و پيش بيني فروش

·  تحقيقات در مورد محصول

·  تحقيق در مورد پیش برد فروش ( تبليغات – سمپلینگ و پروموشن - ...)

·  تحقيقات در مورد توزيع محصول

·  تحقيقات در مورد قيمت محصول

·  تحقیقات در خصوص برندینگ ( ارزش ویژه برند - تصویر برند - شخصیت برند و..... )

·  تحقیقات در خصوص برنامه تبلیغاتی ( اثر بخشی تبلیغات – رسانه و پیام های تبلیغاتی - کمپین تبلیغاتی )

·  تحقیقات در خصوص بازاریابی الکترونیکی ( استراتژیهای و برنامه های بازاریابی الکترونیکی ) 
·  تحقیقات در خصوص وفاداری مشتریان

·  تحقیقات در زمینه ارتباط با مشتریان

2-  تحقیقات بر اساس روشهای جمع آوری اطلاعات

·         تحقیقات اکتشافی ( کشف مسائل – شناخت شاخص ها و عوامل )

·         تحقیقات توصیفی ( اندازه گیر عوامل )

·         تحقیقات آزمایشی ( آزمایش تاثیر عوامل مستقل بر وابسته )

3- روشها و ابزارهای  جمع آوری اطلاعات

·         گروه متمرکز )کانونی) -focus group

·         مصاحبه های عمیق و نیمه عمیق  ( ظبط صدا و....)

·         مطالعات کتابخانه ای ( سوابق موضوع مورد مطالعه - تجزیه و تحلیل اسناد و مدارک مرتبط با موضوع مطالعه و ...)

·         مطالعات داده های ثانویه

·         مصاحبه مستقیم  با پرسشنامه با سوالات بسته ، باز ( بسته و باز )  

·         تلفنی ( CATI  - TI)

·         الکترونیکی ( ایمیل و....)

·         با استفاده از ابزارهای الکترونیکی ( موبایل . تبلت و.........) و نرم افزارهای مرتبط

·         مشاهده و یادداشت

·         شبکه های اجتماعی  ( لینکدین – فیس بوک – تلگرام -..........)

·         تحقیق بصورت آزمون سنجش برای پرسشنامه های تعداد بالا ( نرم افزار به همراه اسکن پرسشنامه )

·         و....

تحقیق بازاریابی در حقیقت یعنی اجرای اصول علمی تحقیق در حوزه بازاریابی با هدف کسب اطلاعات بر اساس مشکلات و مسائلی که مدیریت شرکت با آن مواجه می باشد که مسائل لزوما جنبه منفی ندارد زیرا در بیشتر مواقع شرکتها در شرایط مناسبی هستند ولی برای توسعه کسب و کار خود نیاز به تحقیق و شناسایی فرصتهای بازار دارند . از اینرو تحقیق یا برای حل مشکلات فعلی یا برای توسعه برای رشد شرکت می باشد . برای اجرای تحقیقات بازاریابی نیاز است که بر اساس مشکلات و مسائل مدیریتی مساله تحقیقی بیان شود و برای مساله تحقیق اهداف تحقیق و برای اهداف تحقیق سوالات تحقیق و برای سوالات نیازهای اطلاعاتی مرتبط تعیین شود و برای نیازهای اطلاعاتی متغیرها و جامعه آماری مشخص گردد و برای جامعه آماری با توجه به نوع متغیرها ابزار سنجش طراحی می شود که در آخر با روش های نمونه گیری اطلاعات از جامعه آماری بدست امده و با روشهای اماری و تحلیلی تجزیه و تحلیل صورت می گیرد و در نهایت از متغیر ها به سوالات پاسخ داده می شود و از سوالات اهداف برآورده می شود و با اهداف مساله اصلی پاسخ داده شده و در نهایت راه حل مشکل پیشنهاد می گردد. به عبارتی تحقیق برای این است که از مشکل به راه حل نرویم که این بزرگترین اشتباه انسان است . زیرا باعث سعی و خطاهای بیشماری می شود که ریسک سرمایه گذاری را افزایش داده که می تواند باعث فروپاشی کل سیستم کسب و کار گردد بنا بر مطالب بیان شده گفتن روشهای تحقیق به عنوان خدمات شرکت به نوعی نشان داده ابزارهای تحقیق است که کاملا درست نیست . زیرا هدف کارفرما رسیدن به واقعیت است نه ابزار رسیدن به واقعیت .

 

لایک : 0
  • ارتباط با ما

    • موبایل: 09904260060
    • تلفن ثابت: 66099733-021
    • فکس: 66099752-021
    • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
    • آدرس پستی: ایران- تهران- خ آزادی- خ استادمعین- خ هاشمی- بعد از 21 متری جی- ک سحری- پ 4 ط 3