• 021-66099733
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- خ آزادی- خ استادمعین- خ هاشمی- بعد از 21 متری جی - ک سحری پ 4 ط 3

اهمیت و اهداف تحقیقات بازاریابی

-         از مهمترین اهداف تحقیقات بازاریابی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

-         تجزیه و تحلیل صنعت و شناسایی رقبای اصلی، محصول آنها و وضعیت آنها در بازار

-         شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های موجود در بازار

-         تدوین روش قیمت گذاری محصول

-         بخش بندی بازار و انتخاب بازار هدف

-         تدوین استراتژی های بازاریابی جهت نفوذ در بازار

-         پیش‌بینی فروش و تخمین تقاضا برای محصول، تعیین میزان عرضه و فروش آتی محصول

-         شناسایی رفتار مصرف کنندگان (توجه ویژه‌ به بُعد اجتماعی، روانی و عاطفی انسان‌ها در مصرف محصولات)

-         انتخاب بهترین روش های تبلیغاتی

-         تعیین نیازها و خواسته‌های مشتریان و شناسایی نیازهای جدید و خواسته های مشتریان بالفعل و یا بالقوه

-         توسعه برند (نام تجاری)

-         تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد روش های بازاریابی دیگران در حوزه مختلف نظیر قیمت گذاری، شبكه توزیع، تنوع محصول، تخفیف ها، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقه، كمپین های تبلیغاتی

-         تدوین مدل کسب و کار جهت موفقیت در بازار

-         تجزیه و تحلیل محیط کلان بازار (عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... موثر در بازار)

 

 

لایک : 0
  • ارتباط با ما

    • موبایل: 09904260060
    • تلفن ثابت: 66099733-021
    • فکس: 66099752-021
    • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
    • آدرس پستی: ایران- تهران- خ آزادی- خ استادمعین- خ هاشمی- بعد از 21 متری جی- ک سحری- پ 4 ط 3